giovedì 11 novembre 2010

Blue color - Il colore blu

Tidying my cupboard I pulled my old blue glasses.
And watching them I didn't resist...

Riordinando la mia credenza ho tirato fuori dei vecchi bicchieri blu.
E guardandoli non ho resistito...





Blue is a color that really fascinate me in every tone, from the most pale to the deeper.
Each time I see something blue, don't know why, inevitably it catch my attention.

Il blu è un colore che proprio mi affascina in ogni sua declinazione, dalla più dilavata alla più intensa.
Ogni volta che vedo qualcosa di blu, non so perchè, inevitabilmente attrae la mia attenzione.


In a soap shop in Bologna. Label says: bath sparkling. Engaging!

In un negozio di saponi nel centro di Bologna. L'etichetta dice: spumante da bagno. Accattivante!


(photos by me)

But my fave are turquoise and light blue, more when combined with white and sandy color...

Ma i miei preferiti sono il turchese e l'azzurro, magari uniti al bianco o al color sabbia...


(from living magazine)






What a wonderful light!
Che luce stupenda!


(photos via web)


I leave you with some flowers.
Stay tuned!

Vi lascio con un immagine fiorita.
Restate collegati!
Ciao

(photo by me)

4 commenti:

  1. For several years, I didn't like blue at all, I had too much of it in the early 90's I think. But I am loving the light tones of blue and like you said it is so nice with a sandy color. I think I could live with a light, light blue.
    Hugs, Cindy

    RispondiElimina
  2. Darling Cindy, I'm happy to have you visiting my blog again!
    Have a good day!
    Silvia

    RispondiElimina
  3. Lovely colours.
    Maybe you can use the translaterbotton on my side.:-) Hug Stina

    RispondiElimina
  4. Ciao Silvia - anche a me mi lascia un sentimento speciale il colore blu - guarda il mio ultimo post (mia cucina). Non sono tutti oggetti vecchi, come tu ami, e la cucina è moderna, ma guarda lo stesso! Carissimi saluti, Barbara della Svizzera

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...